wtorek, 25 czerwca 2013

Lawenda - uwielbiam !

Lawenda na działce  już zakwitła.Ścięłam pierwsze kwiaty, następne będą w lipcu,
Lawenda nie lubi :
  • nadmiaru wody
  • cienia
  • zraszania szczególnie wieczorem
  • wysuszających wiatrów
  • zimna
  • nadmiaru nawozów
Lawenda uwielbia :
  • suchą glebę
  • słońce
  • przycinanie 
  •  W tym roku tak szybko zakwitła, bo na podlasiu była susza.Sama się zdziwiłam,że już tak szybko zakwitły kwiaty , ścięte.,zasuszone, w kompozycjach wyglądają najpiękniej.Jeśli macie ogródki, rabaty, sadżcie lawendę dziewczyny!
  • Zapraszam na moje  candy,/ poniższy post./

22 komentarze:

  1. Lawendy nie da się nie lubić :) Mam sporo dekoracji z jej motywem ;)
    Zapraszam na candy
    Buziaki
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka piękna, ususzona, ależ Ci zazdraszczam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej, nie zazdraszaj, jesteś "pracowita mrówka", na pewno posadzisz, pa

      Usuń
  3. Cudowna! Kiedyś nie przepadałam zbytnio za lawendą, ale gusta się czasem zmieniają;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego co piszesz nie dziwię się, że u mnie lawenda się nie trzyma:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam napisać, że na zimę też trzeb przykryć od mrozu.pa

      Usuń
  5. ja mam tylko 1 lawende. Ale mam perovskie, podobna lecz kwitnie okazalej. Znasz kozibród ? Patrz moja strona

    OdpowiedzUsuń
  6. choćbym nawet jak sie stosowała do tego nigdy mi nie rośnie złosliwa ... a twoja cudna pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak tak lubie lawendę.Kochana dzięki za dobre rady,pozdrawiam;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam lawendę :) Miałaś sadzonki, czy sama wysiewałaś? Mam w lodówce torebkę nasionek... i nie wiem czy wysiać, czy oddać komuś z ogrodem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. lawenda z nasionek bardzo rzadko mi wschodzi, najlepsze sadzonki,tylko zimą zabezpieczyć przed mrozem a wiosną nawoziłam nawozem do róż- w płynie, naprawdę warto !

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja lawendę podziwiam w każdej postaci ale nie żywej/ususzonej ...

    Jestem alergikiem i niestety jej zapach mnie dusi :(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzory lawendy, na wielu przedmiotach też są fajne, papa

      Usuń
  11. Piękna lavenda :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna jest lawenda zgadzam się z tobą Celu!

    OdpowiedzUsuń
  13. dzięki za info o lawendzie:)akurat mam zamiar zasadzić jej trochę na wsi, więc wykorzystam Twoje rady:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tylko na zimę ochroń od mrozów ! a jeśli z nasion chcesz posiać, to trzeba je wcześniej przetrzymać w lodówce.Ale chyba najlepiej mieć sadzonki, np z Lidla.papa!

    OdpowiedzUsuń
  15. JA też uwielbiam lawendę, jednak co roku w donicy na tarasie mi wymarza bo niestety jej nie przykrywam. Teraz muszę to zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tylko donicę też musisz zabezpieczyć, bo mi na balkonie zmarzła tez w donicy,pa

    OdpowiedzUsuń
  17. zazdroszczę Ci tej lawendy! ja nie mam ogródka, nie mam lawendy, i jakoś nie można jej u mnie kupić:(

    OdpowiedzUsuń